کشور ایران نیز در ردیف کشورهای تولید کننده انژیوکت قرار گرفته است و بزرگترین تولیدی انواع آنژیوکت متعلق به شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران می باشد. آنژیوکت محصولی چندکاره است. این محصول در بی حسی نخاعی،تسکین دردودرزایمان و حتی برای بیوپسی و بی حسی نخاعی استفاده می شود .برانول ها یا آنژیوکت ها لوله های قابل انعطافی هستند که توسط یک سوزن کوچک داخل ورید تعبیه می شوند. یکی دیگر از کاربرد آنها در بخش NICU می باشد. تمام نوزادان بستری در این بخش یک مسیر رگی جهت دریافت غذا و دارو دارند که معمولا در دستها یا بازوها و‌گاها در پا یا ساق پا یا حتی سرقرارمیگیرد.قسمتهای مختلف آن عبارتند از:سوزن،درپوش تزریق،محافظ سوزن،باله ها،نگهدارنده سوزن،مجرای اصلی.بسته های آنژیوکت در کارتن های ۳۶۰ عددی حاوی ۸ جعبه ۴۵ عددی می باشد و باگاز اتیلن اکساید استریل می شود. الکل صنعتی بیدستان به روش صنعتی در کارخانه تولید و سپس به شهر های مختلف ارسال می شود.

تولید کننده انژیوکت | بزرگترین تولیدی انواع آنژیوکت

بهترین نمونه های آنژیوکت در بازار ایران

بهترین نمونه های آنژیوکت در بازار ایرانکشورهای هند و مالزی ازجمله کشورهایی هستند که انواع آنژیوکت را به ایران صادر می کنند . یکی از بهترین نمونه های انژیوکت در بازار ایران آنژیوکت نواکت می باشد . سوزن استفاده شده در این آنژیوکت تولیدکارخانه نیتروژاپن،یکی ازبهترین عرضه کنندگان سوزن بوده مه به صورت دوسرکات استفاده شده و موجب می شود هنگام استفاده بدون درد عمل کند . سرتفلون آن به صورت مخروطی تراش داده شده که درهنگام ورود به رگ از صدمه به دیواره رگ جلوگیری می کند.یکی دیگرازبرندهای مطرح این محصول مدیفلون می باشد که از سوزن فولادی آغشته به سیلیس برای ایجادکمترین درد در بدن بیمارساخته شده و سرسوزن به گونه ای طراحی شده که حداقل خونریزی و سوراخ را در بدن بیمار ایجاد کند. سوپا و هایکو و بی دی  ازدیگر برندهای این محصول می باشند.

دسته بندی انواع مختلف آنژیوکت

دسته بندی انواع مختلف آنژیوکتانواع مختلف این محصول براساس رنگ و سایز:

انژیوکت نارنجی سایز ۱۴ (قطورترین)،خاکستری ۱۶جهت ترانسفوزیون خون و درموارد پنوموتوراکس جهت تخلیه هوا درمواقع اورژانسی استفاده میشود،سفید ۱۷،سبز با سبز/سفید سلیز ۱۸ معمولا دراتاق عمل جهت اعمال سنگین استفاده میشود،،آنژیوکت صورتی سایز۲۰ که دربیشترموارد جهت سرم تراپی و تزریق داروهای بیمارستانی استفاده میشود دارای قطر خارجی ۱.۱میلیمتر و قطرداخلی ۰.۸ میلیمتر و سایز ۳۳میلیمتر می باشد سوزن آن از فولاد ضدزنگ و کاملا استریل است و مانع از برگشت جریان مایع تزریقی می شودو امکان خونگیری را بسیار سریع و آسان نموده است، آبی سایز۲۲ جهت تزریق دارو استفاده میشود،زرد سایز ۲۴ بیشتر درکودکان استفاده میشود،بنفش سایز ۲۶ دررگ گیری نوزادان کاربرددارد (نازکترین)

بزرگترین تولیدی انواع آنژیوکت

بزرگترین تولیدی انواع آنژیوکتشرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها)بزرگترین شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی یکبارمصرف در کشور می باشد.هدف از تشکیل این شرکت قطع وابستگی کشور به واردات تجهیزات یکبارمصرف پزشکی و عدم خروج ارز،انتقال دانش تولید تجهیزات پزشکی و ایجاداشتغال برای جوانان است .این شرکت ازابتدای تاسیس تاکنون گامهای بلندی را در توسعه کمی و کیفی خود برداشته و توانسته اهداف خود را تحقق ببخشد  و تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر و ازبزرگترین کارخانجات تولید لوازم یکبارمصرف پزشکی است و ظرفیت تولید ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون آنژیوکت ایرانی را داراست. این شرکت به عنوان شرکت مادر در زمینه تولید تجهیزات پزشکی یکبارمصرف در کشورازدانش فنی روز،ماشین آلات مدرن و تمام اتوماتیک و مواداولیه مرغوب استفاده می کند. الکل صنعتی برسام کمک شایانی را به افراد در زمان شیوع ویروس کرونا نموده است.

لیست قیمت انواع آنژیوکت

لیست قیمت انواع آنژیوکتقراردادن آنژیوکت در ورید دردناک است و میتواند موجب استرس و اضطراب شود استفاده از بی حس کننده موضعی میتواند موجب کاهش درد و درنتیجه کاهش استرس بیمارگردد.عفونت،فلبیت،پاره شدن قسمتی از رگ و نشت دارو یا سرم،آمبولی هوا یا خونریزی که میتواند موجب هماتوم شود از عوارض آن می باشد.به دلیل ریسک عفونت در محل آنژیوکت توصیه می گردد کاتتر هر ۹۶ ساعت تعویض گردد،اگه چه کاتتر وضعیت خوبی داشته باشد نیاستی بیش از حد در رگ بماند و مدیریت کردن زمان تعویض می تواند موجب کاهش عوارض گردد، قیمت آنژیوکت در  فروشگاههای تجهیزات پزشکی از قیمت ۱۰۰۰۰ تومان تا ۱۲۰۰۰۰ ریال متغیراست و فروش انواع آنژیوکت در فروشگاههای اینترنتی نیز انجام می شود .خرید عمده آنژیوکت از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد .

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید